Zespół Szkół nr 3 im. Hugona Kołłątaja w Szamotułach
Aktualności

ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2016/2017

23 czerwca o godz. 9:00 w Hali NAŁĘCZ rozpoczęła się uroczystość zakończenia roku szkolnego. Poprzedziła ją msza św. w Bazylice.

Rozpoczynając Dyrektor Jacek Kucnerowicz serdecznie powitał wszystkich w tym niezwykle uroczystym dla szkoły dniu. Wśród gości byli: Starosta Szamotulski, Pan Józef Kwaśniewicz, Przewodnicząca Rady Powiatu Szamotulskiego, Pani Maria Przybylska, przedstawiciele pracodawców naszych uczniów, między innymi dyrektor zakładu Hochland w Kaźmierzu – Pan Roman Organiściak i instruktor nauki zawodu Pan Marian Gruszka.

Więcej…

„Młodzi Zdolni” - "NASI" wśród nominowanych!

Czternaście osób z powiatu szamotulskiego zostało nominowanych do plebiscytu „Młodzi Zdolni”. Są wśród nich sportowcy, pasjonaci, uczniowie o zacięciu wręcz naukowym, muzycy oraz artyści. To właśnie z nich wybierzemy laureata tytułu „Młody Zdolny”.

Każdy z nich ma talent, który wykorzystuje w celu uszczęśliwiania innych osób, dostarczając im pozytywnych emocji i wrażeń. Bo „Młody Zdolny” to osoba, które z sukcesem wykorzystują swój potencjał.
Wśród nominowanych są nasi uczniowie: Patrycja Haussa, Eryk Walter oraz nasz absolwent - Tomasz Drab. Jak głosować - kliknij na zdjęcie lub zobacz tutaj: http://szamotuly.naszemiasto.pl/…/mlodzi-zdolni-powiatu-sza…
Patronat honorowy nad naszym plebiscytem objął starosta szamotulski Józef Kwaśniewicz.

ZACHĘCAMY DO GŁOSOWANIA!

UWAGA ABSOLWENCI! W ramach projektu realizowanego przez ZDZ w Poznaniu, Ośrodek Kształcenia Zawodowego w Szamotułach organizujemy  bezpłatny kurs OPERATOR MASZYN CNC !!! +rysunek techniczny+ CAD/CAM. Jeśli spełniacie warunki, zapisujcie się! Super okazja. Chcecie wiedzieć więcej - dzwońcie pod numery podane na ulotce lub wpadnijcie do szkoły.

Ulotka o kursie-jpg-tutaj, pdf-tutaj.
Formularz rekrutacyjny: doc-tutaj, pdf-tutaj.

Przekażcie sobie tą wiadomość!

Byliśmy w Strefie Aktywności Gospodarczej w Niepruszewie!

W dniu 26 maja 2017 roku uczniowie z klas I TE, II TLE, III TE, III TM, II Zb oraz przedstawiciele samorządu szkolnego uczestniczyli w wycieczce do firmy Trans-Poz S.A. w Niepruszewie. W pięknej sali  konferencyjnej uczniowie dowiedzieli się jaka jest historia przedsiębiorstwa - firma działa w branży motoryzacyjnej na rynku już od 50 lat. Zmieniał się w tym czasie jej profil działania od przedsiębiorstwa transportowego po znanego dealera i serwisanta wielu znanych marek samochodów ciężarowych. Przedsiębiorstwo rozrosło się, posiada kilka oddziałów w zachodniej części naszego kraju. Po krótkiej prelekcji wszyscy obejrzeli siedzibę firmy, warsztaty naprawcze i plac na którym zgromadzone były modele aut ciężarowych obecnie sprzedawanych.

Bella Italia
Jak co roku wraz za zaprzyjaźnioną szkołą - Zespołem Szkół nr 2 w Szamotułach - wyjechaliśmy na wspólną wycieczkę zagraniczną (24.05-4.06). Tym razem była to przepiękna Italia.
Zwiedzaliśmy Wenecję (Plac św. Marka, Cannale Grande, Ponte Rialto, Bazylikę Św. Marka i widok na miasto z Campanille); Rzym (fontanna Di Trevi, Schody Hiszpańskie, Panteon, Coloseum, Forum Romanum); Watykan (Zamek Anioła, Bazylika Św. Piotra z Pietą i grobem św. Jana Pawła II); Sienę (Piazza del Campo, gdzie odbywają się wyścigi konne Palio); San Gimignano ze średniowiecznymi wieżami i Weronę ze starożytną areną i domem Julii.

Włochy to nie tylko przepiękne widoki ale też raj dla podniebienia. Przez 7 dni rozkoszowaliśmy się włoskimi przysmakami – kawą, lodami w najdziwniejszych smakach, dużą ilością pizzy, talerzami pasty z różnorakimi sosami, zapiekaną mozzarellą, karczochami po rzymsku, polentą i przysmakiem włoskich mięsożerców- porchettą.

Wszyscy wróciliśmy bardzo zadowoleni i już umawiamy się na kolejną wyprawę!

Galeria zdjęć - tutaj

Dzień Przedsiębiorczości w naszej szkole

W dniach 26, 27 i 28 kwietnia br. uczniowie z kilku klas Technikum nr 2 skorzystali z możliwości zobaczenia jak wygląda dzień pracy w różnych firmach i na różnych stanowiskach.
Dzięki udziałowi w Dniu Przedsiębiorczości mogli przekonać się, czy wybrany przez nich zawód odpowiada ich wyobrażeniom o nim. Mogli też poznać pracę w zupełnie innych zwodach niż te, których uczą się w naszej szkole. Zobaczyli więc „ od kuchni”, jak pracują pracownicy banku dusznickiego, gabinetu kosmetycznego, przekonali się jak ciężka jest praca sprzedawcy w sklepie i urzędnika w ZUS oraz w gminie. Nie obca jest im teraz produkcja komponentów do produkcji mebli, czy też dystrybucja środków ochrony roślin. Znaleźli się też chętni do sprawdzenia się w roli… lekarza weterynarii!
Odbycie jednodniowych praktyk nie byłoby możliwe bez wielu instytucji i firm, które zgodziły się przyjąć naszych uczniów i w ciekawy sposób zaprezentować różne aspekty swojej działalności. Wszystkim bardzo dziękujemy i zapraszamy do dalszej współpracy z naszą szkołą.

POMAGAMY OLI!

21 maja w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Szamotuły każdy chętny będzie mógł zarejestrować się w bazie potencjalnych dawców szpiku. To nic nie kosztuje. I nie boli. A może pomóc Oli Fornalczyk i innym osobom cierpiącym na nowotwory krwi. Pomagamy Oli!

Obejrzyj prezentację zawierającą najważniejsze informacje o dawstwie szpiku - tutaj.

Obejrzyj filmiki na temat dawstwa szpiku na youtube - linki poniżej.

POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW KLAS MATURALNYCH

W piątek 28 kwietnia w auli szkoły miała miejsce uroczystość pożegnania uczniów klas maturalnych. W imieniu Starosty Szamotulskiego uczestniczył w niej członek Zarządu Powiatu Andrzej Grzeszczyk. Radę Powiatu natomiast reprezentował radny Maciej Trąbczyński.
Świadectwa ukończenia szkoły otrzymało 72 uczniów, z czego aż 70 przystąpi do egzaminu dojrzałości.
Andrzej Grzeszczyk wraz z Maciejem Trąbczyńskim oraz Dyrektorem szkoły Jackiem Kucnerowiczem wręczył Nagrodę Starosty Szamotulskiego dla najlepszego absolwenta Adriannie Staniszewskiej (śr. 5,53) oraz tym absolwentom, którzy otrzymali świadectwa z wyróżnieniem (10 absolwentów). Nie obyło się też bez podziękowań dla nauczycieli i rodziców, a także gratulacji i podziękowań dla najbardziej zaangażowanych w życie szkoły uczniów.

Galerie zdjęć:

Zdjęcia Pauliny Antkowiak - tutaj
Zdjęcia Joanny Krawczyk - tutaj
Zdjęcia Agaty Gendery
- tutaj
Zdjęcia Pauliny Środeckiej - tutaj

Aby pobrać zdjęcie w dużym formacie kliknij na nim

NIEDZIELNE DRZWI OTWARTE -23.04.2017r.

Na dzisiaj zaprosiliśmy do naszej szkoły na Drzwi Otwarte kandydatów i ich rodziców. Zaproszenie spotkało się z dużym zainteresowaniem i od 10:00 do 13:00 odwiedziło nas około 100 osób. W trakcie spotkania zapoznaliśmy gości z naszą ofertą na nadchodzący rok szkolny, zmianami związanymi z reformą, była też okazja zapoznania się ze szkołą.

Niedzielna Drzwi Otwarte zorganizowaliśmy już po raz szósty. Więcej zdjęć tutaj.

WYCIECZKA DO WARSZAWY

11 kwietnia byliśmy w Warszawie. W wycieczce wzięli udział uczniowie klas: 1THM, 1TL, 2THM, 3TLS i 4TM wraz z opiekunami: p. B. Zajączkowską, p. M. Orlik i p. K. Til.

Program był bardzo napięty. Zaczęliśmy od obejrzenia panoramy stolicy z tarasu widokowego w Pałacu Kultury i Nauki, a potem przeszliśmy Krakowskim Przedmieściem na plac Zamkowy i Starówkę, zwiedzając Zamek Królewski i katedrę św. Jana. Byliśmy świadkami zmiany warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Kolejnym punktem wycieczki był budynek Sejmu RP. Szkoda tylko, że nie odbywały się tego dnia obrady. Zapewne spotkalibyśmy więcej parlamentarzystów… Najdłużej przebywaliśmy na stadionie. PGE Narodowy mieliśmy przyjemność zwiedzić trasą dla VIP-ów!

Pełni wrażeń i nieco zmęczeni wróciliśmy do swoich domów przed północą.

Galeria zdjęć - tutaj

XII POWIATOWE TARGI EDUKACJI I PRACY ZA NAMI

W czwartek, 30 marca, zorganizowaliśmy wspólnie z Powiatowym Urzędem Pracy i Zespołem Szkół Nr 2 XII Powiatowe Targi Edukacji i Pracy. Targi były okazją do przedstawienia oferty naszej szkoły dla uczniów gimnazjów i tradycyjnie były połączone z Drzwiami Otwartymi szkoły.

Z tej okazji odwiedzili nas w kilku grupach uczniowie klas III gimnazjów z Szamotuł i Powiatu Szamotulskiego, którzy po zapoznaniu się w auli z informacją o szkole, reformie i naszą ofertą zwiedzili szkołę a później targi.

W Hali Nałęcz ciekawe nasze stoisko przygotował i prezentował szkołę Samorząd Uczniowski z opiekunką, a cieszącą się dużym zainteresowaniem drukarkę 3D prezentował Michał z ITM. Na naszym stoisku gościł też Tomasz Drab, nasz absolwent, o którym pisaliśmy wielokrotnie. Dla odwiedzających przygotowaliśmy ciekawe gadżety i nowy informator o szkole.

Serdecznie w imieniu dyrekcji dziękuję wszystkim, którzy pomogli w tym dniu w organizacji Targów i Drzwi Otwartych: nauczycielom, pracownikom administracji, Samorządowi Uczniowskiego, Szkolnemu Kołu Fotograficznemu i licznej grupie uczniów, którzy oprowadzali gimnazjalistów po szkole.

Jacek Kucnerowicz

XII POWIATOWE TARGI EDUKACJI I PRACY

Już za kilka dni - 30 marca 2017 roku - zapraszamy na Targi Edukacji oraz Drzwi Otwarte naszej szkoły. Klasy gimnazjalne zapraszamy nie tylko na Targi, ale także na spotkanie w szkole, informację o naszej ofercie oraz zapoznanie się z bazą szkolną. Oczywiście zapraszamy także osoby indywidualne.

Targi będą trwały w Hali Nałęcz od 9:00 do 13:00.

VI NOCNY TURNIEJ PIŁKI SIATKOWEJ - ZWYCIĘZCA Just Friends -foto

O godz. 18:30 17 marca 2017 roku rozpoczął się VI NOCNY TURNIEJ PIŁKI SIATKOWEJ o Puchar Dyrektora Zespołu Szkół Nr 3 im. Hugona Kołłątaja Jacka Kucnerowicza. Tradycyjnie turniej zorganizowali nauczyciele w-f naszej szkoły a pomagali także uczniowie. W Turnieju wzięło udział 15 drużyn i ze względów organizacyjnych trzeba było ograniczyć zapisy. Turniej w pierwszej fazie był rozgrywany w trzech grupach po 5 drużyn systemem "każdy z każdym" a następnie pierwsze drużyny z grup grały o miejsca I-III, drugie o miejsca IV-VI itp. Turniej zakończył się późną nocą.  Dzięki licznym sponsorom co pół godziny wśród zawodników losowane były nagrody.

«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 2 z 18
Joomla free themes created by Lonex.